Punerea la punct a distributiei la Logan diesel 1.5 DCI

Pentru a avea o imagine completa, citeste mai intai aceasta: http://gratis-advice.blogspot.ro/p/cum-se-pune-la-punct-distributia-la.html

Voi detalia aici punctul 21 din postarea anterioara (http://gratis-advice.blogspot.ro/p/cum-se-pune-la-punct-distributia-la.html)

Daca ai avut ghinionul de a ti se rupe cureaua, de a sari de la punct datorita uleiului sau antigelului scurs, dar ai avut destul noroc si nu ai mai invartit motorul la automat dupa ce a murit pe drum in mers, atunci ai gasit locul potrivit.

De ce se rupe cureaua?
- veche
- multi kilometrii
- ulei in compartimenul distributiei (simeringul axei cu came defect)
- lichid antigel in compartimentul distributiei
- inselatoria vanzatorului / service-ului (ti-a vandut o curea noua dar care nu mai este in termenul de garantie (de instalare), ti-a montat o curea veche sau uzata)
- slaba pregatire a mecanicului - `las ca merge si asa - a strans-o mai mult sau mai putin decat trebuia, a strans in sensul acelor ceasornicului intinzatorul
- pompa de apa defecta
- intinzator gripat
 etc/...

Materiale necesare;
Set de punere la punct a distributiei (cauti in ebay: "timing tool Renault 1.'' - cel mai ieftin acum (oct. 2016 este 18 lire sterline aici).
Cheie Torx tubulara de 11 (mama)
Loctite 518 sau similar (£6.18 din China pe Ebay)


Ce faci?
Dupa ce ai urmat pasii 1-20 de aici, la pasul 21 trebuie sa:

1. Pozitionezi roata axei cu came la semn, fara sa introduci surubul de 8 (vezi descrierea si fotografia in postul anterior). Roata se misca cu mana!! Nu pune cheie pe aceasta piesa!! Daca roata se misca foarte putin, inseamna ca un piston, in miscarea lui de la PMI (punctul mort inferior) la PMS (punctul mort superior) a lovit o supapa. Este timpul sa ne rugam la Dumnezeu!
Ia tubulara de 18 cu doua prelungitoare si invarte usor, un sfert de tura, vilbrochenul inapoi, in sens invers acelor ceasornicului. Astfel ai coborat pistonul ce ajunsese in supape si le-ai eliberat. Este momentul sa invarti roata axei cu came. Se invarte? OK. - o aduci aproape de semn (orificiul din roata sa se suprapuna pe orificiul din chiuloasa).
2. Cu tubulara de 18 si cele 2 prelungitoare invarti vilbrochenul pana ce semnul kerner (fotografia alaturata) ajunge aproape de partea inferioara (ora 6).
3. Daca esti pe camp si nu ai setul de punere la punct, poti duce vilbrochenul cu semnul la ora 6 si pui semnul la roata axei cu camne si montezi asa cureaua daca ai transpus toate cele 3 semne de pe cea veche pe cea noua. Verifica prin invartirea motorului - de 12 ori trebuie sa treaca semnul de pe curea corespunzator rotii axei cu came prin dreptul axei cu came pentru a fi sigur ca nu strici motorul.
3`. Daca ai setul de punere la punct, baga mana sub electromotor si cauta un surub in bloc cu cap Torx 11 pentru care ai nevoie de o tubulara torx 11 si Loctite 518 pentru a-l resigila. Desfaci surubul si incerci sa introduci boltul cu filet din setul de punere la punct. Daca nu intra, roaga pe cineva sa il tina presat in timp ce tu misti usor de vilbrochen pana il aduci cu kernerul la ora 6.

Daca in timp ce invarti vilbrochenul pentru a-l aduce cu kernerul la ora 6 acesta se blocheaza, trebuie sa invarti iar in sensul acelor ceasornicului roata axei cu came aproape!!! o tura, pana ajunge aproape de semnul ei.
Daca invarti vilbrochenul cu boltul cu filet introdus in bloc, este posibil ca acesta sa se blocheze inainte de a ajunge kernerul la ora 6. In acest caz trebuie sa desfaci boltul din bloc si sa invarti vilbrochenul fara el pana te apropii de ora 6.

Trebuie sa intelegi ca acel kerner de pe roata dintata a vilbrokenului face posibila o economie de aprox 25 de lire dar daca nu este asa si nu ai invartit de 12 ori cureaua de distributie ... iti poate face o paguba uriasa. Tu decizi daca vrei sa cheltui sau nu. Eu am cumparat tot dar nu as mai desface surubul la aceasta masina. La altele, da :) pentru ca producatorul nu prezinta astfel punerea la punct, ci nu dispozitiv MOT (setul de punere la punct).

4. Dupa ce ai fixat boltul in vilbrochen ai sa vezi ca acesta nu iti mai permite sa invarti vilbrochenul decat invers acelor ceasornicului (ceea ce nu este recomandat). Lasa boltul pe loc in bloc si introdu si celalalt bolt (sau surub) la roata dintata a axei cu came. Fixeaza roata pompei de injectie cu semnul aproximativ in dreptul capului surubului superior al pompei. Oricum, semnul pompei de injectie este dat de semnul de pe curea.

5. Monteaza cureaua la cele 3 semne. Atentie la sensul curelei pe care l-ai translatat de pe cureaua veche impreuna cu cele 3 semne.

6. Invarte cureaua de 12 ori (sa treaca semnul de la axa cu came de 12 ori peste roata axei cu came).

7. Monteaza fulia si porneste motorul.



Bafta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu